Baltona otwiera kolejne sklepy na Okęciu

W maju tego roku Baltona podpisała z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze” umowę najmu obejmującą 14 lokali handlowych o łącznej powierzchni niemal 3000 m2, znajdujących się w obu terminalach Lotniska Chopina w Warszawie. Prace remontowe rozpoczęły się w połowie lipca, a pierwsze sklepy – dwa lokale tymczasowe – zostały oddane pasażerom już pod koniec sierpnia. Od tego czasu spółka otworzyła 7 sklepów, a kolejne otwarcie planuje jeszcze w grudniu.

 

Prace adaptacyjne naszych lokali prowadzimy w bardzo szybkim tempie, dbając jednocześnie o najdrobniejsze szczegóły – komentuje Piotr Kazimierski, prezes zarządu spółki Baltona – W całym procesie wspieramy się najlepszymi specjalistami. Współpracujemy z projektantami, architektami, ekipami wykonawczymi,  wyspecjalizowanymi w pracy przy tego typu obiektach.  Znaczna część osób zaangażowanych w modernizację dobrze zna Lotnisko Chopina i jego specyfikę.

 

Remont powierzchni handlowych jest naprawdę głęboki – lokale zostały rozebrane praktycznie do stropów, ale jesteśmy bliscy zakończenia całej inwestycji – dodaje Andrzej Grabowski, dyrektor operacyjny Forbis, generalnego wykonawcy Główne wyzwanie dla tego typu obiektu, poza wyzwaniami związanymi z architekturą i infrastrukturą, to procedury operacyjne związane z przepisami bezpieczeństwa. Każdy materiał przechodzi przez wielopoziomowy proces akceptacji, a jego pochodzenie musi być potwierdzone stosownymi dokumentami.  Procedury dotyczą też pracowników – bez weryfikacji i szkoleń zakończonych egzaminem nie może być mowy o pracy w strefie zastrzeżonej.

 

Elementy wykończeniowe do inwestycji na Okęciu sprowadzane są m.in. z Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Francji czy nawet Stanów Zjednoczonych. Staranne dobranie najlepszej jakości materiałów związane jest z walorami estetycznymi, jak również z przepisami bezpieczeństwa.

 

W nowych lokalach na Lotnisku Chopina Baltona zaskoczy pasażerów efektami multimedialnymi. Do tej pory zainstalowano 7 km listew diodowych oraz ponad 40 km kabli sygnałowych, które będą sterowały całą instalacją. W lokalach znajdzie się 76 m2 ekranów oraz 1500 lamp i 300 tys. diod. Sufit w największym sklepie złożony będzie z 1500 elementów dekoracyjnych, gdzie oświetlenie będzie zintegrowane z treścią wyświetlaną na ekranach.

Operator stawia na nowe podejście do komunikacji z klientem. Znane marki, takie jak Paco Rabanne czy rodzima Żubrówka stworzą zaskakujące aranżacje dedykowanych dla nich przestrzeni w sklepach Baltony.

 

Docelowo Baltona będzie operatorem 4 sklepów Duty Free, oferujących pasażerom szeroki wybór produktów, począwszy od perfum i kosmetyków, poprzez alkohole i słodycze podróżnicze akcesoria.  Kolejny format to 3 butiki, w tym w nowopowstałej strefie Non-Schengen, oferujące odzież i dodatki zarówno znanych światowych marek, jak i najlepszych rodzimych projektantów. W 7 sklepach typu „convenience” pasażerowie zaopatrzą się w prasę, książki oraz wyjątkowe pamiątki z Polski. Koncept, który zasługuje na szczególną uwagę to „Spirit of Poland”, na półkach którego pasażerowie znajdą wysokiej klasy polskie produkty, w tym alkohole, słodycze, regionalne specjały czy wyroby z małych, rodzinnych manufaktur.

Lotnisko Chopina jest miejscem, gdzie podróżni często po raz pierwszy mają kontakt z Polską. Zależy nam, aby to pierwsze wrażenie było jak najlepsze. Dlatego w koncepcji aranżacji wynajmowanej przez nas przestrzeni stawiamy na nowoczesność, ale nie zapomnimy o tradycji – podkreśla Piotr Kazimierski – Ważną częścią naszej oferty będzie pokazanie tego, czym nasz kraj może się pochwalić. Dlatego, poza uznanymi już na świecie polskimi markami, będziemy oferować starannie wyselekcjonowane specjały z rodzinnych manufaktur, ubrania i akcesoria od młodych polskich projektantów oraz wyjątkowe rękodzieło.

 

Największy sklep Duty Free zostanie oddany pasażerom w drugiej połowie stycznia, a uroczyste otwarcie podsumowujące całość inwestycji planowane jest na wiosnę 2019 roku.