lata 70

W 1973 roku zaprojektowano słynne logo Baltony, Marynarza oraz wyprodukowano bony towarowe (ówczesny środek płatniczy). Projekty wykonane przez znaną plastyczkę Barbarę Kowalską.
Baltona umocniła swoje działania w zakresie eksportu bezpośredniego do stref wolnocłowych, korzystając z całej bazy magazynowo-transportowej przeznaczonej dla shipchandlerki. Zaopatrywanie towarowe eksportu bezpośredniego odbywało się przy okazji zaopatrywania shipchandlerki, a zatem bez dodatkowych kosztów, niezbędnych przy tego rodzaju działalności. Przy eksporcie bezpośrednim do stref wolnocłowych podstawową formą akwizycji było działanie poprzez sieć agencyjną współpracując na zasadzie umowy z Baltoną z siedzibami w krajach.

  • Norwegia – firma J.W.Holst, Oslo działała jako przedstawiciel handlowy w portach norweskich, głównie w Oslo. Pośredniczyła przy dostawach artykułów spożywczych głównie
  • Włochy – firma R.Valentino, Rzym, przedstawiciel handlowy na porty włoskie. Pośredniczyła w sprzedaży mięsa mrożonego, drobiu, serów, jaj.
  • N.R.F – firma Leo Adams, pośredniczyła w sprzedaży przetworów owocowo-warzywnych.
  • Holandia – firma Bols, Amsterdam, przedstawiciel handlowy zajmujący się pośrednictwem przy sprzedaży wódek.
  • Gibraltar – firma Carreras, pośredniczyła w sprzedaży mięsa mrożonego.
  • India – firma Bimex, Bombaj, pośredniczyła przy sprzedaży cukru.
W tym okresie nastąpiło również znaczne rozszerzenie asortymentu w poszczególnych kategoriach produktowych między innymi rozwinął się dział konfekcyjno-odzieżowy. Baltona zaczęła przywiązywać większą wagę do wyjazdów zagranicznych, które umożliwiały poznanie nowych trendów w zakresie mody, produkcji i zbadania konkurencyjnych firm z nowych rynków. Baltona importowała odzież między innymi z Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Holandii.